سلام مهاجر | ||
زندگی در میان کافران، از نظر اعتقاد مسلمانان، کار خوبی نیست. برای یک فرد متدین پیامد های زیل را در دارین بدنبال دارد : J کافران نجس هستند، لذا استفاده از خوردنی های که دست خیس آنها به آن تماس حاصل پیدا کرده باشد نجس محسوب می شود؛ L از آنجای که ازدواج با کفار در اسلام حرام می باشد، لذا تأمین نیاز جنسی با مسائل و مشکلات عدیده ای رو بروی می شود، بویژه اگر مسلمان سنی باشد، زیرا شیعیان ازدواج موقت را با کفار کتابی جایز میدانند ولی برادران اهل سنت ازدواج موقت را ریشه قبول ندارند. این که ازدواج موقت اصلاً در اسلام زمان رسول الله ص جایز بوده یانه؟ جای سوال است که اگر در زمان رسول الله ص جایز بوده از چه زمانی ممنوع و حرام تلقی شده است و چرا؟ J مردن در سرزمین کافران موجب سقوط در جهنم می گردد، L پسران و دختران نوجوان و جوان مسلمان، در سرزمین کفر مقیم گردد، موجب گمراهی دختران و پسرانش می شوند ... L همین دو سه سال پیش بود یکی از روحانیون حوزه علمیه قم، که برادرش در استرالیا بود و پسرش نوجوانش هم جدیدًًا پذیرفته شده بود، به میمنت و عنایت چنین لطف الهی پدر روحانیش یک گاب را سربریده و نذر کرده بود .... L باز هم در همین قم بود در یک روز جمعه ای، یکی از دوستان مرا ترک موتورش برد منزل یک روحانی که ختم قرآن مفصل داشت و جمع کثیری از طلاب روحانیون هم شرکت داشتند و برای بر آورده شدن حاجت میز بان ختم قرآن شریف، دعا می کردند. اما آنچه که توجه مرا جلب کرده بود، حاجت میزبان بود! حاجت میزبان آن بود که پرونده ای تحصیلی ایشان در حوزه علمیه ای بنام "مرکزجهانی علوم اسلامی" در قم - که خودش را مرکز علم و اجتهاد و عدالت و عدالت گستری در جهان محسوب می کند، مرکز مذکور زیر نظر مستقیم رهبری اداره می شود - به صورت ناعادلانه ای مسدود گردیده و شهریه ماهیانه ای ایشان با بقیه خدماتش قطع شده بود! ... او برای دفع چنین ظلم و ستمی نذر کرده و ختم قرآن گرفته بود که خداوند کاری نماید که شهریه ایشان وصل گردد و اقامه اش جاری شود تا فرزندانش از مدرسه برون انداخته نشود و بد بخت نگردد ... ما هم از تهی دل دعا کردیم که خدایا خانه کسانی که شهریه و اقامه این آقای بد بخت دوران امثال ایشان را قطع کرد اند، تو وصل و شهریه و شهرت و قدرت اقتدار دست چنین ستم کاران و حامیانش را برای همیشه از سر این مظلومان رفع و دفع کوتا بگردان ... که هنوز جمله طنز آمیز ما تمام نشده بود که با آمین جدی ای دسته جمعی روبروشدیم!! چند تا از این دعاهای همردیف را ردیف کردیم و در ضمن به صورت جدی نیازها و حاجت های خودمان را هم با قصد نیت جدی یواشکی با خدا در میان گذاشتیم که بحمد الله به تعداد مهیم آنها دست رسی پیدا کرده ام که امید وارم شهریه حاج آقا هم وصل شده باشد!. L همین چند روز قبل شنیدم که یکی از بستگان نزدیک یک روحانی ای که از جمهوری اسلامی ایران با مشکلات زیادی به صورت قاچاقی رفته بود انگلیس، هم اکنون بعد چهار و پنج سال کار کردن و پول در آوردن، پذیریش دائمی او در انگلیس – که ما لازم میدانیم بعد از نماز بگوییم "مرگ بر انگلیس" - با مشکل رو برو شده است، در ایران به بستگانش توصیه کرده بود که نذر و ختم قرآن برگذار نمایند تا شاید خدا را که مورد پذیریش کشور کفر چون انگلیس قرار گیرد! دوست که با بنده کار می کند یک طلبه است می گوید : همین یک و نیم دهه قبل که بنده طلبه بودم با یکی از دوستانم راهی آلمان شده بودیم، آمدم با استاد خودم دراین باره مشاوره کردم. او که یک سید روحانی مقدس ایرانی بود گفت : برای شما که در این حد از طلبگی رسیده ای و خدا تو را تا این جا توفیق داده و شهریه امام زمان را مصرف کرده ای، حرام است که طلبگی را ترک کنی. بنده هم نرفتم و دوستم رفت، به آنجای می که باید میرسید رسید. بنده بعد از دو دهه طلبگی تحصیل در مرکزجهانی علوم اسلامی، بعد از طی مراحل دانی و عالی طلبگی، شهریه مان و قطع شده تازه رسیده ایم کارگری! شده ایم "کل اول" یعنی مثل اول قبل از طلبگی!! باز هم می گویم خدا را شکر "الحمد لله علی کل حال". Y لذا من به دوستان طلبه ام توصیه می کنم: شما ای که الآن توان رفتن به استرالیا را دارید، از امثال من و ما عبرت بی گیرید بروید، گرچند به آسانی رفتن آنروزها که من میرفتم نیست، بهر صورت رفتن از کشورهای به ظاهر مسلمان، به کشورهای به ظاهر کافر و در واقع مسلمان، اگر توان دارید یک فرصت طلایی است! این نکته را سید جمال الدین اسد آبادی افغانی، یک قرن پیش خاطر نشان نموده بو که: " در غرب مسلمان ندیدم ولی مسلمانی دیدم، در شرق مسلمان دیدم ولی مسلمانی ندیدم". سوال این است که در چه مورد های نذر و خیرات نماییم ؟ تا آنجای که عقل بنده قد میده، نذر و خیرات برای رفع و دفع شر اشرار و ستم کاران، و به جهت جلب و جزب ثواب و اجر و پاداش های الهی می باشد. نذر برتر از طرفی هم نذر باید به کسانی داده شود که مستحق و فقیر باشند، لذا هرچه مساکن از اقوام و نزدیکان باشد ثواب ثمراتش بیشتر می باشد، چون می گویند : دو ثواب را در بر دارد؛ یکی ثواب نذر و دیگری ثواب صیله رحیم. برتری قرض و صیله، بر صدقه خداى تعالى میفرماید: مَنْ ذَا الَّذِی یُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضاً حَسَناً فَیُضاعِفَهُ لَهُ وَ لَهُ أَجْرٌ کَرِیمٌ کیست که بخدا قرض الحسنه دهد تا خدا برایش بچندین برابر بیفزاید و پاداشى با لطف و کرامت باو عطا فرماید. پیامبر صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم فرمود: پاداش صدقه ده برابر، پاداش قرض هیجده برابر، پاداش پیوند با برادران ایمانى بیست برابر، و پاداش صله رحم بیست و چهار برابر خواهد بود[1]. سوال دیگر این که به چرا روحانی خیرات و نذورات می کند که پسر و برادر ... جوانش در سرزمین کفر مقیم و پذیرفته شود ؟ جواب : با حشر و نشر که بنده با روحانیت و طلاب دارم، طلاب و روحانیون هموطن بنده به دو دسته تقسیم می شوند : 1) خانه داران 2) خانه بدوشان. دسته ای که خانه ملکی دارند، یا از برکت شیربهای دختر است و یا از برکت پول از خارج آمده برادر و پسر. وگر نه طلاب روحانیون افغانستانی در ایران قدرت توانایی اقتصادی خرید خانه ای شخصی را ندارند. ... [1] - قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص الصَّدَقَةُ بِعَشَرَةٍ وَ الْقَرْضُ بِثَمَانِیَ عَشْرَةَ وَ صِلَةُ الْإِخْوَانِ بِعِشْرِینَ وَ صِلَةُ الرَّحِمِ بِأَرْبَعٍ وَ عِشْرِین( النوادر للراوندی، ص: 6) [ سه شنبه 88/12/11 ] [ 4:20 عصر ] [ 1000Hasani ]
[ نظرات () ]
|
||
[ فالب وبلاگ : وبلاگ اسکین ] [ Weblog Themes By : weblog skin ] |