سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام مهاجر
لینک های مفید
  • صفحه اصلی
  • ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    اهداف وهابیت از تخریب بقیع و توهین مقدسات
    از مهم ترین برکات اسلام برای جامعه بشری، اجاد اتحاد و همدلی و محبت و دور نمودن انسانها از دوئیت و دشمنی و اختلاف بوده و هست. لذا این نعمت بزرگ را خداوند به صورت تطبیق برای کسانی که به دین مبین اسلام گرویده اند متذکر می شود و التزامان به تمام بشریت راه رسیدن به نعمت امنیت را نشان می دهد.

    وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ? وَاذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَکُنْتُمْ عَلَى? شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَکُمْ مِنْهَا ? کَذَ?لِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُمْ آیَاتِهِ لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ
    و همگی به رشته (دین) خدا چنگ زده و به راههای متفرّق نروید، و به یاد آرید این نعمت بزرگ خدا را که شما با هم دشمن بودید، خدا در دلهای شما الفت و مهربانی انداخت و به لطف و نعمت خدا همه برادر دینی یکدیگر شدید، و در پرتگاه آتش بودید، خدا شما را نجات داد. بدین گونه خدا آیاتش را برای (راهنمایی) شما بیان می‌کند، باشد که هدایت شوید.

    شأن نزول:
    این آیه درباره دو طایفه اوس و خزرج نازل شده که صد سال در میان آن‌ها نزاع و کشمکش بوده و نسل بعد نسل در اوقات شب و روز میان آنها جدال و نزاع برقرار بود تا این که خداوند پیامبر اسلام را به ظهور رسانید و آنان، بدین اسلام گرویدند و از برکت آن، کینه و دشمنى از میان آنان رخت بربست و با هم برادر شدند[3].[4]

    پایگاه اختلاف در اسلام
    یکی از امور مهم اجادی اختلاف در میان هر قوم و مذهب و مکتبی ... تحقیر و توهین به مقدسات آن مذهب و مکتب و دولت می باشد؛ در جامعه بزرگ اسلامی، این وظیفه ناپسند و مذموم را وهابیت بدوش گرفته اند؛ لذا از راهای مختلفی برای به وجود آوردن اختلاف و دوئیت در میان امت اسلامی دست بردار نیستند.

    تخریب بقیع هم در همین راستا بود که تا بی¬تواند در میان امت اسلام، اجاد اختلاف و نزاع را گسترش دهد، دقیقا گروهای تروریستی تحت حمایت آل¬سعود در عراق و سوریه و افغانستان و در جای جای بلاد اسلامی، همسو با دشمنان قسم خورده دین مبین اسلام در راستای تضعیف اسلام و مسلمین، همان مأموریت شوم تخریب بقیع را به عهده داشتند و دارند؛ لذا در تخریب قبور صحابه و بزرگان دین و رهبران مذاهب مختلف، جهت اجاد اختلاف به بهانه های واهی و فتواهای مفت بی ارزش بدون پشتوانه ای اسلامی، با اهانت و توهین تخریب می کردند و فیلم های آن جنایت های پست فطرتانه ای شان نشر می کردند.
    از این روی به پیروان اسلام ناب محمدی، به عنوان تذکر عرض می شود که مبادا بخاطر توهین های هدفمند گروهای تروریستی مأمور دشمنان اسلام، جنایت های ضد انسانی و اسلامی آنان به حساب برادران اهل سنت گذاشت .

    نکته های از استاد قرائتی
    حضرت علىّ علیه السلام مى‌فرماید: قرآن، حبل اللّه است. [ نهج‌البلاغه، خطبه 176] واز امام صادق علیه السلام نقل شده است که فرمود: «نحن حبل اللّه» «2» ما اهل‌بیت، حبل اللّه هستیم. [تفسیر مجمع‌البیان]

    ایجاد الفت میان دلها تنها به دست خداست. «فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ» قرآن خطاب به پیامبر مى‌فرماید: «لَوْ أَنْفَقْتَ ما فِی الْأَرْضِ جَمِیعاً ما أَلَّفْتَ بَیْنَ قُلُوبِهِمْ» «4» اگر همه‌ى سرمایه‌هاى زمین را خرج کنى نمى‌توانى بدون خواست او بین دلها ایجاد الفت نمایى.

    تفرقه، در ردیف عذاب‌ها و مجازات‌هاى الهى است. همچنین در اسلام دروغ گفتن براى ایجاد وحدت، جایز و راست گفتنِ تفرقه‌انگیز، حرام است.

    پیام ها
    1- وحدت و دورى از تفرقه، یک وظیفه‌ى الهى است. «وَ اعْتَصِمُوا»
    2- محور وحدت باید دین خدا باشد، نه نژاد، زبان، ملّیت و .... «بِحَبْلِ اللَّهِ»
    3- از برکات و خدمات اسلام غافل نشوید. «إِذْ کُنْتُمْ أَعْداءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ»
    4- وحدت، عامل اخوّت است. «فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْواناً»
    5- اتّحاد، از نعمت‌هاى بزرگ الهى است. «فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ»
    6- تفرقه و عدوات، پرتگاه و گودال آتش است. «شَفا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ»
    7- نعمت‌هاى خداوند، آیات او هستند. «وَ اذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ ... یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُمْ آیاتِهِ»
    8- یادآورى نعمت‌هاى الهى عامل عشق و زمینه‌ساز هدایت است. «وَ اذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ ... لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ»
    ----------------------------------------------------ا
    منابع:
    1) تفسیر احسن الحدیث، سید علی اکبر قرشی
    طبرسی، مجمع البیان فی تفسیر القرآن، ج ‌2، ص 693.
    3) تفاسیر على بن ابراهیم و برهان از خاصه.
    4) محمدباقر محقق،‌ نمونه بینات در شأن نزول آیات از نظر شیخ طوسی و سایر مفسرین خاصه و عامه، ص 138.

    [ سه شنبه 101/2/20 ] [ 7:58 صبح ] [ 1000Hasani ] [ نظرات () ]
    .: Weblog Themes By WeblogSkin :.
    درباره وبلاگ

    دوستان! چند سالی در کشور خودم به نام افغانستان آواره تر از دیار دگرانم، حال این معنی را بر خویش دارم می­ قبولانم که برای مردم ما هجرت، سفر دور درازی است که انتهای آن محکمه عدل الهی است. لذا هروقت دلم از نا مردمی ها و نامردی های اطرافیان و سران بی سر و حاکمان متعصب سود جویِ کشورم ... می گیرد سراغ « سلام مهاجر » رفته دل نوشته های که قطرات دریای دل گرفتگی های هجران همیشه خانه بدوشی هست را باشما در میان می گذارم . باری عزیزان؛
    این جهان همچون درخت است‏ اى کرام
    ما بر او چون میوه‏ هاى نیم خام سـخـتـگـیرى و تـعـصـب خـامى است
    تا جنینى کار خون آشامى است
    موضوعات وب
    آرشیو مطالب
    امکانات وب


    بازدید امروز: 39
    بازدید دیروز: 140
    کل بازدیدها: 552318
    تماس با ما